Aktualne zasady i ograniczenia związane z koronawirusem (aktualizacja od 26 czerwca) - szczegóły w AKTUALNOŚCIACH.

Zarząd WKD i Rada Nadzorcza WKD z absolutorium za 2020 rok

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że Zwyczajne Zgromadzenie Wspólników podczas obrad w dniu 30.06.2021 jednogłośnie udzieliło Zarządowi spółki w składzie:

Michał Panfil – Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny
Jolanta Dałek – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Ekonomiczno-Finansowych
Tomasz Tretter – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Handlowych

oraz Radzie Nadzorczej spółki w składzie:

Mariusz Frankowski – Przewodniczący Rady Nadzorczej
Andrzej Kamasa – Członek Rady Nadzorczej
Artur Andrysiak – Członek Rady Nadzorczej
Jan Starzyński – Członek Rady Nadzorczej
Agnieszka Stankiewicz – Członek Rady Nadzorczej

absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2020. Podjęcie uchwały o absolutorium poprzedzone zostało podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego, sprawozdania Zarządu z działalności spółki Warszawska Kolej Dojazdowa oraz sprawozdania Rady Nadzorczej z działalności spółki Warszawska Kolej Dojazdowa za 2020 rok. Skład Rady Nadzorczej pozostaje bez zmian.

#KamperemPoMazowszu

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, iż Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna (MROT) rusza z wakacyjną akcją promocyjną #KamperemPoMazowszu, która swoim zasiegiem obejmuje prawie 40 atrakcji turystycznych i wydarzeń na Mazowszu.

Szczegółowe informacje dostepne są pod linkiem https://www.mrot.pl/aktualnosci/kamperem-po-mazowszu/ 

Relacja z akcji "Zielono nam"

W dniu 17.06.2021 r. odbyła się proekologiczna akcja „Zielono nam”, która została przygotowana przez WuKaDkę wspólnie z Urzędem Miasta Milanówka. Podczas akcji pasażerom WKD wydano 500 sztuk sadzonek drzew liściastych i iglastych.

Kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród pasażerów WKD, którzy pozytywnie odnosili się do pomysłu akcji „Zielono nam” i aktywnie włączyli się do działań zachęcających do dbania o środowisko naturalne miejscowości położonych wzdłuż linii WKD. Sadzonki (carpinus betulus - grab pospolity ilość: 395 szt., fagus sylvatica - buk posolity ilość: 40 szt., pinus nigra - sosna czarna ilość: 25 szt., picea omorika - świerk serbski ilość: 40 szt.) rozdawane były na peronie przystanku osobowego Milanówek Grudów, Polesie oraz na terenie Urzędu Miasta Milanówka przy ul. Kościuszki 45. 

Akcja „Zielono nam” została zorganizowana w ramach nasadzeń kompensacyjnych po usunięciu drzew na odcinku linii Grodzisk Mazowiecki – Podkowa Leśna na potrzeby projektu pn. „Modernizacja infrastruktury kolejowej linii WKD – poprzez budowę drugiego toru linii kolejowej nr 47 od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego.”

Powody i następstwa wypadków drogowych na przejazdach kolejowo-drogowych

 

Monitor WKD LCD   Telefon   Wypadek  do publikacji

 

Kolej jest jednym z najbezpieczniejszych środków transportu. Najwięcej wypadków na przejazdach kolejowych spowodowanych jest przez kierowców i pieszych na tzw. „dzikich przejściach”. Ich wspólną cechą jest brak rozwagi. Najczęściej są to skróty do przystanków i stacji, do sklepów i szkół oraz skróty do przechodzenia z jednej strony miejscowości na drugą. Tereny kolejowe bywają traktowane jako miejsca rekreacyjne, gdzie można pobiegać, a przez dzieci jako miejsce zabaw. Sytuacje te stanowią poważne zagrożenie. Wypadki udziałem pojazdów drogowych oraz potrącenia osób poza przejazdami i przejściami dla pieszych stanowią znaczącą liczbę w statystyce i są najbardziej tragiczne w skutkach. Jednocześnie stanowią najliczniejszą grupę śmiertelnych ofiar wypadków kolejowych, a także powodują trwałe uszkodzenia ciała. Nowe trendy inwestycyjne m.in. mieszkania, centra handlowe, szkoły, często lokalizowane są po obu stronach linii kolejowej, co zwiększa zagrożenie, ponieważ zwiększa też potrzeby ludzi do przekraczania torów w miejscach niedozwolonych.

W ostatnim stuleciu nastąpił wielki rozwój motoryzacji. Kierowcy mają do dyspozycji coraz szybsze samochody. Wraz z rozwojem środków transportu rośnie nasza wiedza o negatywnych aspektach rozwoju tego sektora. Cechy kierowców i ich zachowania na drodze w 70-90% decydują o naszym własnym bezpieczeństwie, a więc człowiek ma decydujący wpływ. Percepcja, procesy uwagi i szybkość podejmowania decyzji oraz czas reakcji ulegają szybkim zmianom. Pole widzenia zależy od szybkości kierowanego pojazdu. Kierowca koncentruje się na postrzeganiu centralnym, nie jest w stanie zarejestrować tego, co dzieje się na poboczu drogi. Zagrożeniem jest również rozproszenie uwagi kierowcy i skierowanie zainteresowania na tym, co się dzieje poza pasami ruchu. „Odurzenie uczuciowe” może dotyczyć nie tylko krajobrazów, reklam, ale także pieszych. Szybciej poruszające się pojazdy potrzebują dłuższej drogi hamowania, co czasami bywa nieszczęśliwe w swoich skutkach.

Wzajemna troska, uważność i przestrzeganie przepisów mają decydujący wpływ na bezpieczeństwo kierowców, rowerzystów i pieszych. Szybkie tempo życia sprawia, że żyjemy w ciągłym pospiechu, który powoduje zniecierpliwienie i brak tolerancji na drodze. Sprawia to, że kierowcy i piesi usiłują ominąć zapory, albo wyprzedzać inne pojazdy na przejazdach, co stwarza szczególnie niebezpieczne sytuacje, ponieważ pociąg, ze względu na masę kilkuset ton, potrzebuje bardzo dużej drogi hamowania. Oprócz znajomości przepisów kluczową sprawą jest ich stosowanie oraz rozwaga i wzajemny szacunek użytkowników ruchu drogowego i kolejowego. Tylko takie postawy są w stanie zapewnić bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych.

Najnowsze badania dowodzą, że przeważająca ilość groźnych sytuacji na drodze spowodowana jest nieuwagą lub rozkojarzeniem kierowcy i pieszego. Osoba zestresowana lub wystawiona na zbyt silne bodźce może stwarzać ogromne zagrożenie w ruchu kolejowo-drogowym. Rozproszona uwaga odgrywa znaczącą rolę, powodują ją przede wszystkim bodźce wizualne, gdy kierowca widzi coś, co utrudnia obserwację drogi (np. reklama), bodźce poznawcze, gdy zajęty jest myślami niezwiązanymi z prowadzeniem pojazdu, bodźce słuchowe, czyli pojawia się dźwięk, który utrudnia skupienie się na prowadzeniu pojazdu (np. głośna muzyka) oraz mechaniczne, gdy wykonuje jakieś zadanie (np. sięga do schowka). Rozproszenie uwagi kierowcy jest szczególnie niebezpieczne, ponieważ często potrzebuje on kontaktować się z klientami, kolegami z pracy, umawiać spotkania, itp. do czego najczęściej wykorzystywane są telefony komórkowe. Zagrożenie mogą także stwarzać sytuacje zachodzące między kierowca, a pasażerami, jak np. kłótnia, płacz dziecka.

Najpopularniejsze rozpraszacze uwagi, to telefony komórkowe, smartfony, nawigacje.

Co czwarty wypadek drogowy spowodowany jest przez korzystanie z telefonu komórkowego w trakcie jazdy, ponieważ kierowca rozmawiający przez telefon reaguje kilkadziesiąt razy wolniej na sytuacje występujące na drodze. Dotyczy to także osób pieszych, którzy wpatrzeni w ekran smartfonu, w sposób niekontrolowany, wchodzą na jezdnię lub przejazd kolejowy. Badania dowodzą, że rozmowa przez zestaw głośnomówiący również nie jest bezpieczna, także używanie słuchawek przez kierowców, rowerzystów czy pieszych może być niebezpieczne. Eksperyment akustyczny przeprowadzony na zlecenie Forda pokazał, że osoby słuchające muzyki w słuchawkach są o ponad cztery sekundy wolniejsze w rozpoznawaniu potencjalnych zagrożeń na drodze niż osoby, które nie słuchają muzyki. Dlatego tak ważne jest skoncentrowanie uwagi kierowców i innych uczestników ruchu na bezpieczeństwie własnym oraz pozostałych osób znajdujących się w otoczeniu. Takie zachowanie będzie sprzyjać zmniejszeniu wypadków do których dochodzi właśnie ze względu
na tzw. wszelkie rozpraszacze.

Jedzenie za kierownicą czy palenie tytoniu również rozprasza uwagę kierowców. Zaburzenie uwagi może spowodować kolizję, a nawet poważny wypadek. Zdarza się, że kierowca wyłamuje rogatkę, wjeżdżając na zamknięty przejazd kolejowy, ale zdarza się też, że samochód może zostać zamknięty w obrębie przejazdu. Duże natężenie ruchu oraz dynamiczna sytuacja na drodze, sprawiają, że niebezpieczeństwo pojawia się w bardzo krótkim czasie. Każda sekunda i właściwa wczesna reakcja kierowców może zapobiegać tego typu sytuacją a unikanie i eliminacja czynników rozpraszających przyczyniać się będą do bezpieczniejszych zachowań na przejazdach kolejowych oraz drogach. Należy pamiętać, że na drodze nikt nie jest sam, znajdujące się w otoczeniu inne pojazdy i uczestnicy ruchu drogowego i pieszego są ważnym elementem na którego bezpieczeństwie skupiają swoją uwagę rozsądni kierowcy.

Dlatego też dla bezpieczeństwa własnego oraz innych osób przyłączam się do apelu Spółki WKD o rozwagę i uwagę kierowców i pieszych. Wspólne dbanie o bezpieczeństwo i szacunek dla życia własnego oraz wszystkich uczestników znajdujących się w otoczeniu ruchu kolejowo-drogowego pozwoli na obniżenie nieszczęśliwych wypadków z udziałem pociągów i samochodów. Pamiętajmy, że człowiek z pociągiem jest bez szans, nie dopuszczajmy do dramatów i traum rodzinnych, które są niejednokrotnie powodem długoletniego procesu psychoterapeutycznego.

                                                                                                                                                                   Barbara Truszkowska

                                                                                                                                                                        Psychoterapeutka

Przedstawiciele WuKaDki biorą udział w Spływie Kopernikańskim "Frombork 1001" - 50 lat później

W 50 rocznicę Spływu Kopernikańskiego "Frombork 1001" i dla upamiętnienia 8 Wodnej Drużyny Harcerskiej Hufca Grodzisk Mazowiecki, której członkowie brali w nim udział, pracownicy WuKaDki, członkowie Klubu  Żeglarskiego " Czysty Wiatr " i mieszkańcy Grodziska, uczczą to wydarzenie dwoma rejsami śródlądowymi.

W dniu 9.06.2021 r. rejs na trasie Zalew Zegrzyński - Wisłą do Gdańska - Zatoka Gdańska - Wisła i Szkarpawą na Zalew Wiślany do  Fromborka wypłynęła załoga WuKaDki ze Sternikiem Ireneuszem Wolnym. Druga załoga reprezentowana przez Klubu Żeglarskiego " Czysty Wiatr " ze Sternikiem Bogdanem Belke rozpocznie rejs w dniu 10.07.2021 r. Trasa tego rejsu wiedzie z portu Czerniakowskiego - Wisłą Białą Górą k/ Gniewu - Nogatem / przez Malbork - Zalew Wiślany do Fromborka.  Każdy ze spływów będzie trwał około 21 dni.

Jest to inicjatywa w ramach współpracy Warszawskiej Kolei Dojazdowej i Grodziskiego Klubu Żeglarskiego „Czysty Wiatr”.



Toruń, Grudziądz, Biała Góra, Malbork, Gdańsk



Zalew Wislany (Piaski, Krynica Morska)

 


Elbląg i Kanał Elbląski

Iława i załadunek na dźwig

 

Zielono nam – rozdajemy sadzonki drzew

WuKaDka we współpracy z Urzędem Miasta Milanówka przygotowała akcję „Zielono nam” podczas której w dniu 17.06.2021 r. rozdawane będą sadzonki drzew iglastych i liściastych. Sadzonki będzie można otrzymać na peronie przystanku osobowego Milanówek Grudów oraz na terenie Urzędu Miasta w Milanówku przy ul. Kościuszki 45.

Warszawska Kolej Dojazdowa jest przewoźnikiem dla którego przyroda, równowaga ekologiczna, otaczający nas krajobraz oraz komfort życia w naszych małych ojczyznach są bardzo ważne. Stąd też pomysł na akcję „Zielono nam” i zaangażowanie gmin oraz naszych pasażerów w pomoc w nasadzenich kompensacyjnych po usunięciu drzew na odcinku linii Grodzisk Mazowiecki – Podkowa Leśna na potrzeby budowy drugiego toru. W tym celu WuKaDka podjęła współpracę z gminami na terenie których prowadzona jest inwestycja. Do tegorocznej akcji rozdawania sadzonek i sadzenia drzew włączyła się gmina Milanówek, która pomaga nam przekazać Państwu sadzonki oraz gmina Grodzisk Mazowiecki, której WKD przekazała 50 sztuk drzew lipy, które zostaną posadzone na terenie przestrzeni publicznej Gminy. W następnym roku przedsięwzięcie będzie kontynuowane we współpracy z innymi Gminami, które wyraziły chęć w nim udziału.

W ramach akcji „Zielono nam” prowadzonej w dniu 17.06.2021 r. (czwartek) na peronie przystanku osobowego Milanówek Grudów oraz na terenie Urzędu Miasta w Milanówku zostanie rozdanych łącznie 500 sztuk sadzonek drzew liściastych i iglastych. Sadzonki będą wydawane za okazaniem ważnego biletu okresowego WKD lub skasowanego nie później niż 01.05.2021 r. biletu jednorazowego WKD (tj. skasowanego w okresie od 01.05.2021 r. do 17.06.2021 r. włącznie). Akcja trwa w godzinach 11:30-14:00 lub do wyczerpania zapasów. Jedna osoba za okazaniem ww. biletu WKD może otrzymać jedną sadzonkę.

Serdecznie zapraszamy do odebrania sadzonki i posadzenia jej w swoim ogródku.

Niech będzie Nam zielono!

 

plakat zielono nam

PRZEJAZDY RODZINNE W OKRESIE WAKACJI LETNICH 2021R.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, iż w okresie wakacji letnich 2021r. wprowadza tzw. „przejazdy rodzinne” 

Z przejazdów tych może korzystać osoba dorosła, która nie posiada indywidualnych uprawnień do przejazdów ulgowych odbywająca przejazd z dzieckiem, które nie ukończyło 16 roku życia.

Osoba ta może wówczas wykupić dla siebie i dla dziecka jednorazowe bilety „tam” lub „tam i z powrotem” według taryfy ulgowej 50%, albo nabyć w kasie biletowej bilet jednorazowy wg taryfy ulgowej 50% dla siebie i bilet jednorazowy dla dziecka zgodnie z przysługującą mu ulgą ustawową lub handlową.

Uprawnienie do przejazdów rodzinnych przysługuje we wszystkich pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy WKD.

  • Kasa biletowa dokonuje na biletach dla osoby dorosłej i dla dziecka adnotacji: „Przejazd rodzinny” i potwierdza ją datownikiem kasy.
  • Podróżny, który nabył bilety na przejazd w punkcie uprawniającym do sprzedaży biletów na linię WKD (w tym również w automatach biletowych) dokonuje samodzielnie wpisu „przejazd rodzinny” na bilecie.
  • Podróżny, który nabył bilety dla siebie i dziecka w ramach oferty „przejazdy rodzinne” za pośrednictwem telefonu komórkowego (poprzez aplikację mPay lub SkyCash), w trakcie kontroli biletów – składa kontrolerowi ustne oświadczenie, iż korzysta z przejazdów w ramach oferty „przejazdy rodzinne” – okazując bilety.

Osoba dorosła powinna posiadać przy sobie dokument stwierdzający wiek dziecka

Jeżeli osoba dorosła odbywa przejazd z więcej niż jednym dzieckiem, powinna dla pozostałych dzieci nabyć bilet zgodnie z przysługującymi im uprawnieniami oraz posiadać dokumenty potwierdzające te uprawnienia (np. legitymację szkolną).

Z „przejazdów rodzinnych” można korzystać:

-  od godz. 15:00 dnia 25 czerwca 2021r. (piątek)

-  do godz. 24:00 dnia 31 sierpnia 2021r. (wtorek)

 

 

Pierwsze miejsce dla „Wukadki” w rankingu punktualności w kolejowych przewozach pasażerskich w I kwartale 2021 roku

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że według najnowszych danych obejmujących punktualność kolejowych przewozów pasażerskich, z wyszczególnieniem przewoźników kolejowych przy opóźnieniach powyżej 5 minut 59 sekund, opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego, w I kwartale 2021 r. była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim w kraju, uzyskując niezwykle wysoki wskaźnik punktualności na poziomie 99,72%. Na drugim miejscu uplasowało się przedsiębiorstwo Usedomer Baderbahn z wynikiem 98,65%, natomiast na trzecim miejscu – spółka PKP SKM w Trójmieście z wynikiem 98,33%. Szczegółowe dane zawarto w poniższej tabeli.

Tabela: Punktualność kolejowych przewozów pasażerskich przy opóźnieniach powyżej 5 minut 59 sekund w podziale na poszczególnych przewoźników w I kwartale 2021 r.

 

Nazwa przewoźnika

I kwartał 2021 r.

1.

Warszawska Kolej Dojazdowa

99,72%

2.

Usedomer Baderbahn

98,65%

3.

PKP SKM w Trójmieście

98,33%

4.

Arriva RP

95,94%

5.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

95,79%

6.

Koleje Wielkopolskie

92,91%

7.

POLREGIO

91,56%

8.

Koleje Dolnośląskie

90,89%

9.

Koleje Mazowieckie

90,27%

10.

SKM Warszawa

89,81%

11.

Koleje Małopolskie

89,32%

12.

Koleje Śląskie

83,43%

13.

PKP Intercity

76,61%

 

OGÓŁEM

91,79%

Źródło: www.utk.gov.pl

Zobacz graficzne zestawienie punktualności kolejowych przewozów pasażerskich przy opóźnieniach powyżej 5 minut 59 sekund w podziale na poszczególnych przewoźników w I kwartale 2021 r. (najedź wskaźnikiem na miniaturę i kliknij aby powiększyć):

Wypracowanie przez Warszawską Kolej Dojazdową w ciągu I kwartału 2021 r. niezwykle wysokiego wskaźnika punktualności kursowania pociągów w ramach świadczonych usług przewozowych, przewyższającego o 0,2% rezultat z IV kwartału 2020 r., było możliwe dzięki uwarunkowaniom organizacyjno-eksploatacyjnym, stanowiącym nieodmiennie mocne atuty, jakie spółka jest w stanie wykorzystać za pośrednictwem wypełniania połączonych funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury kolejowej. Spośród korzyści, jakie płyną z połączenia tych funkcji na pierwszym miejscu znajduje się możliwość skrócenia ścieżki decyzyjnej w zakresie zapewnienia szybkiej reakcji i podjęcia działań interwencyjnych w sytuacji wystąpienia zdarzeń awaryjnych, niebezpiecznych i losowych – zarówno po stronie eksploatowanego taboru kolejowego, jak i użytkowanej infrastruktury kolejowej.

Drugim z istotnych czynników pozostaje optymalnie zaplanowany i wdrożony do realizacji roczny rozkład jazdy pociągów WKD. Oferta przewozowa WKD w tym segmencie świadczonych usług opiera się na konstrukcji cyklicznego rozkładu jazdy, charakteryzującego się wyprawianiem pociągów w poszczególnych relacjach w równych taktach oraz powtarzalnych przedziałach czasowych po upływie każdej godziny – bez względu na porę dnia lub dzień tygodnia. Stwarza to możliwość zapewnienia niezbędnych rezerw oraz wpływa na niską podatność na ewentualne zakłócenia i opóźnienia.

Wysoki wskaźnik punktualności przewozów w ujęciu miesięcznym oraz kwartalnym spółka WKD zawdzięcza również zrealizowanym w minionych latach przedsięwzięciom inwestycyjnym w zakresie zakupu nowego taboru oraz modernizacji infrastruktury kolejowej, wypełniającym zobowiązania zawarte w umowach zawieranych z Organizatorem Przewozów – Samorządem Województwa Mazowieckiego. Zrealizowane inwestycje w modernizację i rozbudowę elementów infrastruktury kolejowej umożliwiły nie tylko odtworzenie jej podstawowych parametrów użytkowych, ale przede wszystkim podwyższenie ogólnego poziomu bezpieczeństwa. Przeprowadzone działania objęły szereg branż, na czele z infrastrukturą drogową (torową), sieciową i elektroenergetyczną. Wszystkie zrealizowane w wymienionych obszarach działania umożliwiają prowadzenie ruchu pociągów na poszczególnych szlakach z założoną prędkością rozkładową, bez wprowadzania jakichkolwiek ograniczeń tymczasowych.

Niska usterkowość eksploatowanego taboru i elementów infrastruktury kolejowej, ściśle powiązana z osiąganymi rezultatami przewozowymi, jest także rezultatem posiadania własnego zaplecza utrzymaniowego – przy jednoczesnym ograniczeniu do minimum zlecania usług do realizacji przez podmioty zewnętrzne. Spółka posiada wysoko wykwalifikowany personel, wykonujący czynności w zakresie okresowych przeglądów, konserwacji i modernizacji elementów sieci trakcyjnej, drogi kolejowej wraz z obiektami inżynieryjnymi, urządzeń elektroenergetyki, sterowania ruchem kolejowym, zabezpieczenia przejazdów kolejowych oraz telekomunikacji i systemów transmisji danych. Czynności przeglądowe w przeważającej mierze wykonywane są w porze przerwy nocnej, ograniczając do minimum ryzyko wystąpienia usterek i awarii, skutkujących poważnymi zaburzeniami dla regularności i niezawodności przewozów pasażerskich.

Wysokie wskaźniki punktualności przewozów na linii WKD to także rezultat przyjętej od początku stanu epidemii COVID-19 strategii stawiającej na pierwszym miejscu bezpieczeństwo i odpowiedzialność. Stanowi ona wyznacznik dla całokształtu podejmowanych przez spółkę WKD działań, aby uczynić podróż bezpieczną, komfortową i niezawodną, mając na względzie przede wszystkim ochronę zdrowia i życia podróżnych, jak również własnych pracowników. Dzięki wysokiej świadomości, odpowiedzialności i profesjonalizmowi personelu WKD udało się uniknąć negatywnych skutków, implikujących konieczność ograniczenia oferty przewozowej ze względu na braki kadrowe.

Spółka WKD oferuje aktualnie standardową organizację przewozów, bez jakichkolwiek ograniczeń, zakładającą uruchomienie w dni powszednie 192 połączeń w ramach obowiązującego rocznego rozkładu jazdy pociągów. Warszawska Kolej Dojazdowa jest równocześnie przygotowana do wszelkich neizbędnych modyfikacji w sposób elastyczny, dostosowany do bieżącego zapotrzebowania, które podlega ciągłemu monitorowaniu i raportowaniu. Od początku 2021 roku w ramach całorocznego planu eksploatacyjnego obsługę linii kolejowej zapewnia równocześnie 14 pojazdów w ruchu.

Osiągane regularnie w kolejnych kwartalnych okresach rozliczeniowych wskaźniki punktualności przewyższające znacznie próg 99,5% wciąż plasują Warszawską Kolej Dojazdową w szczycie czołówki wśród europejskich przewoźników i operatorów pasażerskiego regionalnego transportu kolejowego. Na najbardziej zbliżonych do warunków polskich z punktu widzenia sposobu kalkulacji i monitorowania opóźnień połączeń regionalnych na sieciach kolei niemieckich i szwajcarskich wskaźniki punktualności nie przekraczają poziomu 98%. Koleje hiszpańskie i francuskie, z wyłączeniem połączeń realizowanych przez pociągi dużych prędkości, w ramach podstawowego progu czasowego dla kalkuacji opóźnień do 60 minut odnotowują wskaźniki w przedziale ok. 90-95%.

Podejmowane na bieżąco działania wpisują się w dążenie spółki do zapewnienia jak najwyższej konkurencyjności w ramach prowadzonej działalności podstawowej obejmującej organizację i realizację kolejowych przewozów pasażerskich z najwyższą niezawodnością, bezpieczeństwie, komforcie oraz o odpowiedniej intensywności i sprawności. Znajduje to odzwierciedlenie w statystykach kwartalnych publikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego.

 

Odsłonięcie tablicy pamiątkowej przy pomniku Leonida Teligi

W dniu 2 czerwca 2021roku na Stawach Goliana w Grodzisku Mazowieckim przy pomniku Leonida Teligi została odsłonięta tablica pamiątkowa – trasa samotnego rejsu dookoła globu, której jednym z fundatorów jest Warszawska Kolej Dojazdowa. W uroczystości brał udział bratanek słynnego żeglarza Karol Teliga, który z tej okazji udostępnił Szkole Podstawowej nr 5 im. Leonida Teligi w Grodzisku Mazowieckim dzwon z jachtu s/y „Opty”.

Grodziszczanin, żeglarz Leonid Teliga na jachcie „Opty” jako pierwszy opłynął samotnie świat. Wyprawa rozpoczęła się 25.01.1967 r., trasa wiodła z Casablanki, na zachód, znanymi szlakami. Z powrotem do portu w Casablance Teliga przypłynął po 2 latach i 2 miesiącach - 30.04.1969 r.