Zaproszenie do ankiety

Dane statystyczne

Liczba przewiezionych pasażerów w latach 2004-2015

liczba przewiezionych pasazerow 2004-2015

 

1. Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. w 2015r. przewiozła 7 655 889 pasażerów, czyli o 3,6% mniej, jak w 2014r. 

Mając na uwadze znaczne ograniczenia przewozowe WKD, które miały miejsce podczas remontu torów w wakacje 2015r. i wiążący się z tym drastyczny spadek liczby pasażerów (o ok 35-38% w stosunku do analogicznego okresu 2014r.), Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. może pochwalić się stosunkowo dobrym wynikiem liczby przewiezionych pasażerów w stosunku do 2014r. – odnotowując tylko 3,6% spadku.

Na osiągnięcie takiego wyniku miała wpływ pierwsza połowa roku, kiedy to WKD, dzięki wysokiej punktualności i niezawodności kursowania pociągów WKD, stabilności oferty przewozowej oraz pozostających od ponad dwóch lat na stałym poziomie cen biletów – odnotowała wzrost liczby przewiezionych pasażerów o 12,81% w stosunku do analogicznego okresu w 2014r. Ponadto nie bez znaczenia dla WKD były też duże utrudnienia w ruchu pociągów innych przewoźników (remont na linii PKP PLK na odcinku Warszawa – Grodzisk Maz.), które przyczyniły się do okresowego przejęcia przez WKD części ich stałych pasażerów. 

 

2. W 2014 r. Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. odnotowała wzrost liczby przewiezionych pasażerów o 7,34 % w stosunku do roku 2013, tj. o 542 994 pasażerów więcej.

Na powyższe przełożyło się wiele czynników wewnętrznych takich jak: modyfikacja rozkładu jazdy, skierowanie do ruchu dodatkowego taboru, czy też rezygnacja z tzw. wakacyjnego rozkładu jazdy, charakteryzującego się ograniczeniem liczby uruchamianych pociągów w dniach roboczych oraz największa w kraju niezawodność i punktualność kursowania pociągów, jak i czynników zewnętrznych tj.: remonty prowadzone na linii PKP PLK na odcinku Warszawa – Grodzisk Maz., następstwem których były duże utrudnienia w ruchu pociągów przewoźników KM i SKM.
Liczba przewiezionych pasażerów przełożyła się bezpośrednio na wykonaną pracę przewozową. W 2014 r. WKD odnotowała pracę przewozową na poziomie 128 498 415 pasażerokilometrów, tj. o 9,8% więcej, jak w roku ubiegłym.

Dziękujemy podróżnym za korzystanie z naszych usług.

3. Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż w 2013 r. odnotowała wzrost liczby przewiezionych pasażerów o 4,22 % w porównaniu do roku 2012, tj. o 299 824 pasażerów więcej.

Na powyższy wzrost miały wpływ:

  • działania Spółki w celu zwiększenia pracy eksploatacyjnej poprzez wprowadzenie w miesiącach wakacyjnych (tj.: lipcu i sierpniu) tzw. roboczego rozkładu jazdy pociągów WKD
  • wysoka niezawodność i punktualność kursowania
  • remonty prowadzone na linii PKP PLK na odcinku Warszawa-Grodzisk, następstwem których były duże utrudnienia w ruchu pociągów spółek KM i SKM

4. W 2012 r. liczba przewiezionych pasażerów WKD osiągnęła poziom 7 099 197 osób, tj. o 3,13 % mniej niż w roku 2011. Najprawdopodobniej na spadek ten miały wpływ remonty, które zostały przeprowadzone na linii WKD w okresie od lipca do listopada oraz nasilająca się konkurencja ze strony indywidualnego transportu samochodowego (szczególnie po otwarciu odcinka autostrady A2 pomiędzy Grodziskiem Maz. i Warszawą).

Niemniej jednak, do utrzymania liczby przewiezionych pasażerów, na zbliżonym poziomie do roku 2011, przyczyniły się:

  • niezawodność i punktualność pociągów WKD,
  • wprowadzenie do ruchu nowego taboru EN97 (zakupionego w firmie Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Budżetu Państwa w ramach RPO WM 2007-2013) oraz
  • utrzymanie stałej liczby podróżnych korzystających z oferty ,,wspólny bilet WKD - ZTM”. Z oferty tej w 2012 r. skorzystało 57,92% podróżnych WKD, tj. o 0,86% pasażerów więcej, niż w roku 2011.

5. W 2011 r. WKD odnotowała zwiększenie ilości przewiezionych pasażerów w stosunku do 2010r. o 425 836 osób (o ponad 6%), pomimo silnej konkurencji ze strony lokalnych przewoźników tj. SKM oraz KM - działających na tym samym obszarze.

Na powyższe przełożyło się wiele czynników zewnętrznych tj.: duża usterkowość taboru konkurentów (zarówno Kolei Mazowieckich, jak i SKM), planowe remonty infrastruktury PKP, a z drugiej strony niezawodność WKD, która jest silnym atutem Spółki.
Ponadto na wzrost liczby przewiezionych pasażerów miało wpływ większe z roku na rok zainteresowanie podróżnych ofertą ,,wspólnego biletu WKD - ZTM” na odcinku Warszawa Śródmieście – Opacz, z której w 2011r. skorzystało 57,06% podróżnych WKD, czyli o 7,54% pasażerów więcej, niż w roku 2010.

6. W 2010 r. Warszawska Kolej Dojazdowa odnotowała 4% wzrost liczby przewiezionych pasażerów w porównaniu do roku 2009.

Na powyższy wzrost miały wpływ:

  • działania podjęte przez Spółkę w celu zwiększenia pracy eksploatacyjnej
  • wysoka niezawodność i punktualność kursowania
  • remonty prowadzone na linii PKP PLK na odcinku Warszawa-Grodzisk
  • duże utrudnienia w ruchu pociągów spółek KM i SKM podczas okresu zimowego.

Ponadto do zwiększenia liczby przewiezionych pasażerów przyczyniła się także popularność oferty „wspólny bilet ZTM-WKD” (z roku na rok coraz wyższa) i pasażerowie którzy na odcinku Opacz - Warszawa Śródmieście, korzystają tylko z biletów ZTM.

7. W 2009 r. WKD przewiozła 6 631 213 pasażerów, czyli o ok. 6% pasażerów mniej, w odniesieniu do roku 2008r.

Warszawska Kolej Dojazdowa analizując przyczyny w/w spadku uważa, że zmniejszenie popytu na usługi WKD spowodowane jest coraz to silniejszą konkurencją ze strony SKM w Warszawie na odcinku W-wa Śródmieście - Pruszków oraz Kolei Mazowieckich – KM na odcinku W-wa Śródmieście – Grodzisk Maz., szczególnie od momentu, kiedy KM rozszerzyła obszar obowiązywania WKM do Pruszkowa, ale też nasilającego się indywidualnego transportu samochodowego.