Zaproszenie do ankiety

Najczęściej zadawane pytania

Czy na przystankach WKD obowiązuje zakaz palenia?

Zabrania się palenia tytoniu na terenie przystanków WKD, zgodnie z 1, ust. 12 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 listopada 2004r. w sprawie przepisów porządkowych obowiązujących na obszarze kolejowym, w pociągach i innych pojazdach kolejowych (Dz.U.2004r., nr 264, poz. 2637).

Nie miałam ważnego biletu okresowego na przejazd (zostawiłam w domu) i odebrałam Wezwanie do zapłaty w pociągu, co mam robić?

W przypadku otrzymania wezwania do zapłaty, ewentualne reklamacje w przedmiotowej sprawie prosimy składać w formie pisemnej (po powołaniu się na numer wezwania), dołączając kserokopię biletu okresowego oraz dowód wniesienia opłaty manipulacyjnej w kwocie 10,00 zł na wskazane w przekazie konto. Nie podlegają reklamacji wezwania sporządzone z powodu nie okazania w pociągu biletu odcinkowego bezimiennego.
Adres:
Biuro Windykacji Należności Przewozowych
"Przewozy Regionalne" spółka z o.o.
Poznań 60-715, ul. Kolejowa 5, lub
e-mail: windykacja@p-r.com.pl, fax: (61) 633-43-54
Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerami telefonów: 783-933-066, 783-933-067, 783-933-069, 783-932-872, w dni robocze od godz. 7:15 - 14:45.
Interwencje osobiste w siedzibie Biura w dni robocze od godz. 9:00 - 13:00.
Dotyczy tylko wezwań do zapłaty wystawionych do dnia 31 maja 2015 r.

REWIZOR Paweł Adamiak
ul. Chwaszczyńska 49A/3
81-571 Gdynia

REWIZOR O/Warszawa
Al. Jerozolimskie 144
02-305 Warszawa (budynek PKS POLONUS, Dworzec Zachodni, II piętro, pokój 402)
e-mail: biuro.warszawa@rewizor.eu
Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerami telefonu: (58) 778 90 19 lub 531 921 777 
Dotyczy wezwań do zapłaty wystawionych od dnia 1 czerwca 2015 r. do dnia 31.05.2016 r.

Z.W. "Renoma" Sp. z o.o.
ul. 3 Maja 67
81-850 Sopot
e-mail: kontakt.wkd@zwrenoma.pl
Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 629 39 67 w poniedziałki, środy, piątki w godz. 9:00 – 13:00.
Dotyczy wezwań do zapłaty wystawionych od dnia 1 czerwca 2016 r.

 

Dlaczego jest tak wysoka opłata dodatkowa za przejazd bez ważnego biletu?

"Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 20 stycznia 2005 r. w sprawie sposobu ustalania wysokości opłat dodatkowych z tytułu przewozu osób, zabranych ze sobą do przewozu rzeczy i zwierząt oraz wysokości opłaty manipulacyjnej"(Dz. U. z 2005 r. Nr 14 poz. 117) ustala wysokość opłat dodatkowych i opłaty manipulacyjnej.
Wysokość opłaty dodatkowej ustala się, biorąc za podstawę cenę najtańszego biletu jednorazowego w następujący sposób:

  1. za przejazd bez odpowiedniego dokumentu przewozu biletu, jako 50 krotność tej ceny, czyli 50 x 3,60 = 180,00 zł.,
  2. za przejazd bez ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do ulgowego przejazdu (brak w momencie kontroli biletów legitymacji szkolnej, studenckiej, brak przedłużenia terminu ważności legitymacji, brak stosownych zaświadczeń), jako 40 krotność tej ceny, czyli 40 x 3,60 = 144,00 zł.,
  3. za naruszenie przepisów o przewozie rzeczy i zwierząt, jako 20 krotność tej ceny, czyli 20 x 3,60 = 72,00 zł.,
  4. za spowodowanie przez podróżnego zatrzymania pociągu WKD bez uzasadnionej przyczyny (np. oczekiwanie na funkcjonariuszy Policji w celu ustalenia danych osobowych) jako 150 krotność tej ceny, czyli 150 x 3,60 = 540.00 zł.

Wysokość opłaty dodatkowej ulega zmniejszeniu jeżeli opłaty wnosi się w ciągu 7 lub 30 dni od otrzymania wezwania do zapłaty.

Sprzedaż biletów w pociągach WKD?

Podstawą prawną sprzedaży biletów przez maszynistów w pociągach WKD jest "Załącznik do Uchwały Zarządu "Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o." Nr 41/2010 z dnia 29 września 2010 roku, zawierająca postanowienia taryfowe o przewozie osób, zwierząt i rzeczy na linii Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.," Dział II § 5 ust. 4 i 5 które zawierają następujące zapisy:
"Na linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej obowiązują bilety nabyte wyłącznie w kasach biletowych WKD, placówkach handlowych upoważnionych przez WKD, w automatach biletowych WKD oraz zakupione za pośrednictwem telefonu komórkowego.
Podróżny, który z jakichkolwiek przyczyn nie nabył biletu w kasie biletowej, placówce handlowej upoważnionej przez WKD, w automacie biletowycm WKD lub za pośrenictwem telefonu komórkowego:

  1. może zakupić bilet w pociągu u maszynisty na odpowiednią strefę czasową (wyłącznie wg taryfy normalnej). Oprócz opłaty za przejazd, podróżny musi uiścić opłatę dodatkową za wydanie biletu przez maszynistę (określoną w Załączniku).
  2. może zakupić bilet w pociągu u maszynisty na odpowiednią strefę czasową (wyłącznie wg taryfy normalnej) bez ponoszenia opłaty dodatkowej, jeżeli wsiadł na przystanku, na którym nie ma punktu sprzedaży biletów WKD.
  3. może zakupić u maszynisty bilet ulgowy bez opłaty dodatkowej na odpowiednią strefę czasową, jeżeli posiada uprawnienie do ulgi ustawowej z tytułu inwalidztwa,
  4. może nabyć bilet u maszynisty bez opłaty dodatkowej na odpowiednią strefę czasową (bilet maszynista wydaje bezpłatnie), jeżeli jest osobą uprawnioną do zniżki 100%. (dzieci w wieku do lat 4, umundurowani funkcjonariusze celni, Policji, Straży Granicznej, żołnierze Żandarmerii Wojskowej w czasie wykonywania obowiązków służbowych itp.)."
Bilety sprzedawane przez maszynistów I strefa II strefa II strefa
wg taryfy normalnej 5,00 zł (3,60 zł + 1,40 zł) 6,00 zł (4,80 zł + 1,20 zł ) 8,00 zł (7 ,00 zł + 1,00 zł)
z ulgą 100% wydawane bezpłatnie wydawane bezpłatnie wydawane bezpłatnie
taryfa ulgowa 37% 2,30 zł 3,00 zł 4,40 zł
taryfa ulgowa 49% 1,85 zł 2,45 zł 3,60 zł
taryfa ulgowa 78% 0,80 zł 1,00 zł 1,50 zł
taryfa ulgowa 93% 0,25 zł 0,34 zł 0,49 zł

Jakie są opłaty za przewóz roweru i wózków dziecięcych?

Rower (wózek dziecięcy) powinien być przewożony pod nadzorem podróżnego. Rower (wózek dziecięcy) nie może przeszkadzać podróżnym i powodować uszkodzeń lub zanieczyszczeń wagonu.
Na przewóz roweru / wózka dziecięcego pod opieką podróżnego wydaje się:

  1. bilet jednorazowy wg taryfy normalnej na odpowiednią strefę czasową rozkładowego czasu przejazdu pociągu
  2. bilet miesięczny z ważnością na całą linię WKD, w cenie 44,80 zł

Nie dotyczy wózków dziecięcych potrzebnych w podróży dzieciom do 4 lat, przewożonych na podstawie biletów z ulgą ustawową 100%, które przewozi się bezpłatnie.

Nie miałem ważnej legitymacji uprawniającej do ulgi i odebrałem wezwanie do zapłaty w pociągu, co mam zrobić?

W przypadku otrzymania wezwania do zapłaty, ewentualne reklamacje w przedmiotowej sprawie prosimy składać w formie pisemnej (po powołaniu się na numer wezwania), dołączając uwierzytelnioną (w szkole, na uczelni) kserokopię dokumentu lub biletu oraz dowód wniesienia opłaty manipulacyjnej w kwocie 10,00 zł na wskazane w przekazie konto. Nie podlegają reklamacji wezwania sporządzone z powodu nie okazania w pociągu biletu odcinkowego bezimiennego.

Adres:

Biuro Windykacji Należności Przewozowych
"Przewozy Regionalne" spółka z o.o. 
Poznań 60-715, ul. Kolejowa 5, lub 
e-mail: windykacja@p-r.com.pl, fax: (61) 633-43-54 

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerami telefonów: 783-933-066, 783-933-067, 783-933-069, 783-932-872, w dni robocze od godz. 7:15 - 14:45.
Interwencje osobiste w siedzibie Biura w dni robocze od godz. 9:00 - 13:00.
Dotyczy tylko wezwań do zapłaty wystawionych do dnia 31 maja 2015 r.

REWIZOR Paweł Adamiak
ul. Chwaszczyńska 49A/3
81-571 Gdynia

REWIZOR O/Warszawa
Al. Jerozolimskie 144
02-305 Warszawa (budynek PKS POLONUS, Dworzec Zachodni, II piętro, pokój 402)
e-mail: biuro.warszawa@rewizor.eu

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerami telefonu: (58) 778 90 19 lub 531 921 777
Dotyczy wezwań do zapłaty wystawionych od dnia 1 czerwca 2015 r. do dnia 31.05.2016 r. 

Z.W. "Renoma" Sp. z o.o.
ul. 3 Maja 67
81-850 Sopot
e-mail: kontakt.wkd@zwrenoma.pl


Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 629 39 67 w poniedziałki, środy, piątki w godz. 9:00 – 13:00.
Dotyczy wezwań do zapłaty wystawionych od dnia 1 czerwca 2016 r.

Automat biletowy sprzedający bilety WKD, nie wydał mi biletu, wydał inny bilet niż chciałem, nie wydał reszty itp.

W w/w przypadkach należy złożyć reklamację w punkcie obsługi reklamacji biletów zakupionych w automatach sprzedających bilety WKD, który znajduje się w Warszawie na stacji metro Świętokrzyska - pawilon 1000E,
tel. 22 656 41 00, cok@strefa.waw.pl
Punkt czynny jest: od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-18:00

Jak postępować w przypadku, gdy kasownik w pociągu jest nieczynny?

W przypadku uszkodzenia kasownika elektronicznego w wagonie, podróżny zobowiązany jest skasować bilet w drugim kasowniku - umieszczonym w tym wagonie, gdyż bilet nie skasowany (pomimo istnienia takich możliwości) jest nieważny.

W odstępstwie od tej zasady, w razie uszkodzenia obydwu kasowników (i tylko w tym przypadku) dopuszcza się skasowanie biletu odręcznie przez podróżnego, - w miejscu przeznaczonym na odcisk datownika - wpisując atramentem lub długopisem datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu.

Na jakim odcinku obowiązują bilety ZTM?

W pociągach Warszawskiej Kolei Dojazdowej, na odcinku Warszawa Śródmieście - Opacz, honorowane są następujące bilety ZTM:

- okresowe 30 - i 90- dniowe zakodowane na Warszawskiej Karcie Miejskiej (oraz Elektronicznej Legitymacji Studenckiej),
- dobowe,
- weekendowe,
- weekendowe grupowe,
- Bilety seniora,
- dla dziecka z rodziny posiadającej troje dzieci.

W/w bilety ZTM honorowane są w pociągach WKD pod warunkiem, że są ważne w chwili przejazdu, tzn. zostały wcześniej aktywowane/skasowane.

W pociągach WKD nie ma możliwości skasowania / aktywowania biletów ZTM.

Osoby odbywające przejazdy na podstawie w/w biletów ZTM, do/z miejscowości położonych poza obszarem objętym umową, zobowiązane są do nabycia biletu WKD na dalszy przejazd pociągiem WKD, zgodnie z zasadami obowiązującymi w WKD.
Stacje i przystanki osobowe WKD, na których znajduje się kasownik ZTM aktywujący/kasujący bilety ZTM:
- Opacz - sklep przy ul. Ryżowej 83 – czynny całą dobę,
- Warszawa Śródmieście WKD
- Warszawa Zachodnia - tunel przy wejściu na peron nr 2
- Warszawa Ochota - przy zejściu na peron kolei aglomeracyjnej.

Na obszarze obowiązywania oferty, istnieje możliwość przejazdów pociągami WKD, na podstawie biletów zakupionych przez telefon komórkowy
- dobowego,
- trzydniowego

mPay szczegóły zakupu przez mPay
SkyCash - szczegóły zakupu przez SkyCash
moBILETszczegóły zakupu przez moBILET

Bilety ZTM:

  1. jednorazowe
  2. inne niż wyżej wymienione, nie są honorowane, tj. nie uprawniają do przejazdów pociągami WKD

Windykacja należności za przejazd bez ważnego dokumentu lub biletu odbywa się według zasad obowiązujących w Warszawskiej Kolei Dojazdowej.