Utrudnienia na linii WKD w dniu 19.12.2018

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w z przyczyn technicznych skład obsługujący pociąg nr 140 relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska (14:31) - Warszawa Śródmieście WKD (15:26) został skrócony do stacji Komorówi odwołany na odcinku Komorów (14:57) - Warszawa Śródmieście WKD (15:26).

W związku z powyższym oraz z uwagi na wynikłą usterkę taboru oraz na konieczność wysłania składu rezerwowego na podmianę uszkodzonego pojazdu, ze stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska do stacji Podkowa Leśna Główna zostają wprowadzone następujące zmiany:

  • pociąg nr 129 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (15:20) - Grodzisk Mazowiecki Radońska (16:15) zostaje skrócony do stacji Podkowa Leśna Główna i odwołany na odcinku Podkowa Leśna Główna (16:01) - Grodzisk Mazowiecki Radońska (16:15). Podróżni udający się w kierunku Grodziska Mazowieckiego proszei są o skorzystanie z pociągu nr 131 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (15:30) - Grodzisk Mazowiecki Radońska (16:30)
  • pociąg nr 363 w relacji Warszawa Śródmiescie WKD (15:40) - Podkowa Leśna Główna (16:21) zostaje odwołany.

Za wszelkie utrudnienia w podróżowaniu serdecznie przepraszamy.

W 2018 roku „Wukadka” przewiozła ponad 8 milionów pasażerów!

Wyniki przewozowe osiągnięte na linii WKD w 2018 roku przejdą do historii spółki! Po raz pierwszy bowiem od momentu rozpoczęcia samodzielnej działalności gospodarczej przez WKD ponad 17 lat temu, liczba pasażerów w ciągu danego roku kalendarzowego przekroczyła 8 milionów. To niezmiernie dobry rezultat, biorąc pod uwagę, że do końca bieżącego, rekordowego roku pozostały jeszcze niespełna dwa tygodnie.

Warszawska Kolej Dojazdowa spodziewając się, iż ten historyczny sukces dla spółki nastąpi z początkiem grudnia br., postanowiła wyłonić i uhonorować spośród podróżnych statystycznego, 8-milionowego pasażera. Rekord padł w środę, 12 grudnia w kasie biletowej na stacji Podkowa Leśna Główna – 8-milionowym pasażerem licząc od początku 2018 roku została Pani Wioletta z Podkowy Leśnej, nabywająca właśnie bilet na przejazd pociągiem WKD. Kasjerka poinformowała pasażerkę o historycznym fakcie i wystawiła zaproszenie do odbioru okolicznościowej nagrody.

Wręczenie okolicznościowego dyplomu z gratulacjami oraz nagrody w postaci imiennego biletu kwartalnego na przejazdy wszystkimi pociągami na całej linii WKD odbyło się w siedzibie spółki w Grodzisku Mazowieckim.

– Chciałbym Pani Wioletcie serdecznie pogratulować wyłonienia jako 8. milionowego pasażera w historii samorządowej spółki WKD w 2018 roku. Dziękujemy za regularne korzystanie z naszych usług oraz życzymy dalszych szybkich, punktualnych i bezpiecznych podróży naszymi pociągami! – powiedział podczas wręczenia dyplomu i nagrody Michał Panfil, Prezes Zarządu Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

Jak udało nam się dowiedzieć, Pani Wioletta jest stałym pasażerem „Wukadki” i korzysta z przejazdów kolejką w codziennych dojazdach do pracy.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. serdecznie dziękuje również wszystkim pasażerom, zarówno tym stałym, korzystającym z oferowanych usług przewozowych codziennie, jak i tym okazjonalnym, za dokonany wybór oraz okazane zaufanie. Bez Państwa taki wynik nie byłby możliwy do osiągnięcia!

Utrudnienia na linii WKD w dniu 16.12.2018 (ZAKOŃCZONE)

AKTUALIZACJA GODZ. 19:45

Przywrócono rozkładową organizację ruchu pociągów na linii WKD.


AKTUALIZACJA GODZ. 18:55

Ok. godz. 18:55 odjazd pociągu nr 251 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (18:40) - Milanówek Grudów (19:28). Opóźnienie ok. 15 minut na odjeździe.


AKTUALIZACJA GODZ. 18:50

Trwa przywracanie rozkładowej organizacji ruchu pociągów na linii WKD. Do ok. godz. 20:00 niektóre pociągi mogą być opóźnione od 10 do 15 minut. Opóźnienia pociągów mogą ulec zmianie.


AKTUALIZACJA GODZ. 18:40

O godz. 18:40 zakończono czynności wyjaśniające na miejscu zdarzenia i otwarto tor nr 2 na szlaku Podkowa Leśna Główna - Komorów (tor prawy w kierunku Warszawy).

Pociąg nr 158 w relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska (18:31) - Warszawa Śródmieście WKD (19:26) odjedzie ze stacji Podkowa Leśna Główna o godz. 18:45 po torze nr 2 według zwykłej organizacji ruchu.

Rozpoczęto przywracanie rozkładowej organizacji ruchu pociągów.


AKTUALIZACJA GODZ. 18:30

Pociąg, który brał udział w wypadku w okolicy mostu na rzece Zimna Woda (odcinek Kanie Helenowskie - Nowa Wieś Warszawska) rozpoczął zjazd techniczny w kierunku stacji Komorów. W dalszym ciągu na miejscu zdarzenia prowadzone są czynności wyjaśniające i tor nr 2 na szlaku Podkowa Leśna Główna - Komorów pozostaje zamknięty.


AKTUALIZACJA GODZ. 18:25

Na szlak Komorów - Podkowa Leśna Główna ok. godz. 18:30 po torze nr 1 (tor prawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego) zostanie wyprawiony pociąg nr 377 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (18:00) - Podkowa Leśna Główna (18:41).


AKTUALIZACJA GODZ. 18:05

Na szlak Podkowa Leśna Główna - Komorów ok. godz. 18:05 po torze nr 1 (tor prawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego) zostanie wyprawiony pociąg nr 246 w relacji Milanówek Grudów (17:58) - Warszawa Śródmieście WKD (18:46).

Uwaga: Organizacja ruchu pociągów na szlaku Komorów - Podkowa Leśna Główna (tymczasowo ruch prowadzony dwukierunkowo wyłącznie po torze nr 1) z uwagi na czas przejazdu wynoszący ok. 15 minut w jednym kierunku, przewiduje wyprawianie kolejnych kursów w kierunku Podkowy Leśnej (Grodziska Mazowieckiego/Milanówka) lub w kierunku Komorowa (Warszawy) z częstotliwością co 40 minut w jednym kierunku ruchu (zajętość szlaku co 20 minut łącznie dla dwóch kierunków).

W związku z powyższym niektóre pociągi wyruszające ze stacji Warszawa Śródmieście WKD mogą ulec skróceniu do stacji Komorów. Prosimy zwracać uwagę na komunikaty podawane przez maszynistów lub dyżurnych ruchu po dojeździe do stacji Komorów.


AKTUALIZACJA GODZ. 17:50

Na szlak Komorów - Podkowa Leśna Główna ok. godz. 17:50 po torze nr 1 (tor prawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego) zostanie wyprawiony pociąg nr 137 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (17:20) - Grodzisk Mazowiecki Radońska (18:15).


AKTUALIZACJA GODZ. 17:20

Na szlak Podkowa Leśna Główna - Komorów ok. godz. 17:25 po torze nr 1 (tor prawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego) zostanie wyprawiony pociąg nr 366 w relacji Podkowa Leśna Główna (17:25) - Warszawa Śródmieście WKD (18:06).


AKTUALIZACJA GODZ. 17:15

W związku z wypadkiem śmiertelnym na odcinku Kanie Helenowskie - Nowa Wieś Warszawska do odwołania zostaje wstrzymany ruch pociągów po torze nr 2 (tor prawy w kierunku Warszawy) na szlaku Podkowa Leśna Główna - Komorów.

Na szlaku Podkowa Leśna Główna - Komorów ruch pociągów do odwołania będzie prowadzony dwukierunkowo po torze nr 1 (tor prawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego).

Ruch pociągów będzie prowadzony według specjalnego rozkładu jazdy, w ramach którego część pociągów może być opóźniona w stosunku do bowiązującego rozkładu jazdy od 10 do 20 minut. Opóźnienia pociągów mogą ulec zmianie. Za wszelkie utrudnienia serdecznie przepraszamy.


AKTUALIZACJA GODZ. 17:05

W związku z czynnościami wyjaśniającymi prowadzonymi w miejscu wypadku do odwołania wstrzymuje się ruch pociągów po torze nr 2 (tor prawy w kierunku Warszawy) na szlaku Komorów - Podkowa Leśna Główna.

Do odwołania ruch pociągów na szlaku Komorów - Podkowa Leśna Główna będzie prowadzony dwukierunkowo po czynnym torze nr 1 (tor prawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego).


AKTUALIZACJA GODZ. 16:55

Wznowiono ruch pociągów po torze nr 1 (tor prawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego) w miejscu wypadku. Pociąg nr 239 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (15:40) - Milanówek Grudów (16:28) kontynuuje przejazd z opóźnieniem.

W związku z czynnościami wyjaśniającymi w miejscu wypadku do odwołania wstrzymuje się ruch pociągów po torze nr 2 (tor prawy w kierunku Warszawy).


Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że ok. godz. 16:20 na odcinku Kanie Helenowskie - Nowa Wieś Warszawska (most na rzece Zimna Woda) - w torze nr 2 (tor prawy w kierunku Warszawy) miał miejsce wypadek śmiertelny. Pociąg nr 238 w relacji Milanówek Grudów (15:58) - Warszawa Śródmieście WKD (16:46) zostaje odwołany na dalszej częsci relacji. Z uwagi na zablokowanie obydwu torów w miejscu wypadku do odwołania zostaje wstrzymany ruch pociągów na szlaku Komorów - Podkowa Leśna Główna.

Podsumowanie spaceru śladem dawnej linii EKD/WKD w Grodzisku Mazowieckim

W minioną sobotę, 8 grudnia br., kilka minut po godz. 12:30 grono osób zainteresowanych historią Grodziska Mazowieckiego i jego okolic, w tym lokalną infrastrukturą transportu zbiorowego, wyruszyło na spacer dawnym przebiegiem linii EKD/WKD użytkowanym przez regularny ruch pasażerski w latach 1932-1966 na terenie Grodziska Mazowieckiego – od stacji kolejowej PKP do obecnej końcowej stacji WKD przy ul. Radońskiej.Wydarzenie zostało zorganizowane przy udziale spółki WKD przez środowiska skupiające pasjonatów oraz ekspertów z dziedziny kolejnictwa, z zakresu budowy oraz eksploatacji infrastruktury kolejowej, a także zagadnień urbanistyki i zagospodarowania przestrzennego w powiązaniu z transportem kolejowym. Merytorycznego wsparcia w przedsięwzięciu udzielili również przedstawiciele Grodziskiego Centrum Kultury.

Warto również podkreślić, że organizacja wydarzenia była również związana z dwiema istotnymi w historii EKD/WKD rocznicami przypadającymi w grudniu: 100. rocznicą powstania Zgrupowania Elektryfikacyjnego "Siła i Światło" S.A. (5 grudnia 1918 roku) - spółki zarządzającej Elektrycznymi Kolejami Dojazdowymi oraz elektrownią w Pruszkowie oraz 91. rocznicą uruchomienia przewozów na linii EKD pomiędzy Warszawą i Grodziskiem Mazowieckim (11 grudnia 1927 roku).

Spacer pn. „Śladami EKD w Grodzisku Mazowieckim” został poprowadzony nieistniejącym dziś przebiegiem linii EKD/WKD wzdłuż ulic: 11 Listopada, Sienkiewicza i Radońskiej – od budynku stacji kolejowej PKP przy ulicy 1 Maja, w rejonie którego zlokalizowany był końcowy przystanek kolejki EKD, do obecnej stacji końcowej WKD „Grodzisk Mazowiecki Radońska”, u zbiegu ulic: Radońskiej i Spokojnej.

Wydarzenie miało charakter otwarty i było dostępne dla wszystkich zainteresowanych osób, których w ustalone miejsce przybyło blisko 50. Organizatorzy przybliżyli zgromadzonym historyczne uwarunkowania związane z budową, eksploatacją, czy powodami likwidacji linii kolejowej wzdłuż ulicy 11 Listopada i Sienkiewicza. Nie zabrakło również ciekawostek związanych z mijanymi kolejno punktami na trasie. Spacer zakończył w udostępnionej tego dnia dla zwiedzających Izbie Tradycji EKD/WKD, zlokalizowanej w sąsiedztwie stacji „Grodzisk Mazowiecki Radońska”. Uczestnicy mieli możliwość zapoznania się ze zgromadzonymi w Izbie Tradycji eksponatami historycznymi, jak również mogli wejść na pokład wystawionego na sąsiadującym z budynkiem Izby torze angielskiego wagonu serii EN80, obsługującego „miejski” odcinek linii EKD/WKD przez wszystkie lata jego użytkowania.

Tło historyczne odcinka linii kolejowej EKD/WKD: Grodzisk Maz. WKD (PKP) – Grodzisk Maz. Radońska (Wozownia EKD/WKD):

Otwarta w dniu 11 grudnia 1927 roku nowa linia kolejowa od zbiegu ulic Nowogrodzkiej z Marszałkowską w Warszawie po ul. Radońską w Grodzisku Mazowieckim zarządzana przez prywatny podmiot – Elektryczne Koleje Dojazdowe S.A. (EKD), od samego początku spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem mieszkańców i pozytywnymi głosami w codziennej prasie – mimo niewielkiej liczby pociągów.

Warunkiem uzyskania licencji na budowę nowego połączenia było jego wytrasowanie w odległości nie mniejszej niż 2 km od państwowej linii PKP. Słabo zaludnione tereny, nie licząc rozbudowującej się Podkowy Leśnej, Pruszkowa, Grodziska Mazowieckiego oraz małych osad: Komorowa i Tworek, nie mogły w krótkim czasie zapewnić dostatecznej ilości pasażerów. Pomimo licznych zmian rozkładu jazdy i stopniowego zwiększania częstotliwości kursowania pociągów, linia kolejowa jako przedsięwzięcie w całości zbudowane i zarządzane przez prywatnego operatora nie przynosiła spodziewanych przychodów. W związku z tym Spółka Akcyjna EKD rozpoczęła starania o zmianę koncepcji swojego funkcjonowania, szczególnie w zakresie warunku odległości minimum 2 km od linii PKP. Licząc na wzrost przewozów zaproponowano budowę odgałęzienia do Włoch i Milanówka oraz przedłużenie trasy przez miasto Grodzisk Mazowiecki od końcowego przystanku przy ul. Radońskiej do Dworca PKP. Usilne zabiegi w Ministerstwie Komunikacji okazały się skuteczne. Zbyt wolno wzrastająca liczba pasażerów i związana z tym wielkość osiąganych przychodów rodziły uzasadnione obawy przejęcia linii EKD przez Państwo.

Dla poprawienia sytuacji finansowej Zgrupowanie Elektryfikacyjne „Siła i Światło” S.A. – właściciel EKD S.A., musiało zabiegać o dodatkowe kredyty. Po pertraktacjach otrzymano zapewnienie o udzieleniu pożyczki, gwarantowanej przez państwo polskie. Ponadto część środków pozyskano na drodze podwyższenia kapitału zakładowego w ramach emisji nowych akcji EKD S.A., które objęło belgijskie Towarzystwo Akcyjne „Sobelpol” z Brukseli.

Dodatkowe środki finansowe po zbudowaniu odgałęzienia do podwarszawskich wówczas Włoch umożliwiły na realizację drugiego etapu w postaci odcinka miejskiego na terenie Grodziska Mazowieckiego: od dotychczasowej stacji końcowej „Radońska” do Dworca PKP ulicami: Radońską, Sienkiewicza i 11 Listopada. Do budowy przystąpiono natychmiast po ukończeniu w lipcu 1932 roku odcinka do Włoch. Otwarcie połączenia nastąpiło 8 listopada 1932 roku, kiedy o godz. 12:35 wyruszył w ok. dwukilometrową trasę pierwszy pociąg. Na nowym odcinku zlokalizowano 3 przystanki pośrednie.

Na nowym, jednotorowym odcinku linii EKD na terenie Grodziska Mazowieckiego zlokalizowano 3 przystanki pośrednie: ul. 11 Listopada róg Przechodniej (obecnie Żwirki i Wigury); plac Marszałka Piłsudskiego (obecnie plac Wolności) oraz ul. Radońska róg Sienkiewicza. W odróżnieniu od zasadniczej linii na odcinku tym nie została zbudowana sygnalizacja świetlna. Dla zapewnienia bezpieczeństwa ruchu pociągów zastosowano tzw. „berło” – mosiężną tabliczkę, którą musiał mieć każdy pociąg wjeżdżający na odcinek (na odcinku tym mógł znajdować się tylko jeden pociąg). „Berło” otrzymywał od dyżurnego ruchu każdy maszynista pociągu mijającego stację „Grodzisk Mazowiecki Radońska”.

Początkowo szyny ułożono systemem kolejowym, na ostrych łukach zabezpieczone specjalnymi odbojnicami, przeciwdziałającymi wykolejeniom. Po wojnie podczas przebudowy nawierzchni m.in. ul. 11 Listopada, na części odcinka miejskiego w Grodzisku Mazowieckim zastosowano szyny żłobkowe.

Pełniąc rolę tramwaju miejskiego, pociągi EKD znacząco ułatwiły mieszkańcom Grodziska Mazowieckiego komunikację w obrębie miasta, jak również komunikację z Warszawą i innymi miastami w okolicy. Uruchomienie nowego odcinka, na którym wprowadzono odrębną taryfę „miejską” wraz ze stopniowym rozwojem miejscowości położonych wzdłuż linii wpłynęło na szybszy wzrost liczby pasażerów, a co za tym idzie zwiększenie wpływów.

Tabela – Liczba przewiezionych pasażerów oraz praca taboru w latach 1927-1934

Rok

Liczba przejechanych km

Liczba przewiezionych pasażerów

1927

38 729

brak danych

1928

512 638

1 160 000

1929

615 616

1 250 000

1930

774 895

1 340 000

1931

803 043

1 650 000

1932

802 093

1 700 000

1933

892 005

1 811 649

1934

1 069 929

2 685 669

 

Po II wojnie światowej liczbę przystanków pośrednich pomiędzy stacją „Grodzisk Mazowiecki Radońska” i stacją PKP zredukowano z trzech do jednego (pozostał jedynie przystanek zlokalizowany w rejonie obecnego placu Wolności, zwany wówczas jako „Grodzisk Maz. Rynek”). W latach 60. XX w. w miarę systematycznego wzrostu ruchu samochodowego pociągom WKD (po zmianie nazwy EKD w 1951) coraz trudniej było poruszać się po ścisłym centrum miasta. W celu „poprawiania bezpieczeństwa ruchu drogowego na przecięciu z kolejowym” w 1966 roku podjęto decyzję o zamknięciu dla pociągów odcinka od ul. Radońskiej do stacji PKP. Jednym z powodów mogło być poważne zderzenie pociągu WKD z autobusem PKS w rejonie skrzyżowania ulic: Montwiłła i Sienkiewicza, w którym rannych zostało blisko 60 osób. Ostatnie elementy torowiska przetrwały nie niepokojone do początku lat 90. XX w. kiedy przeprowadzono gruntowną modernizację ul. 11 Listopada, przeznaczając ją wyłącznie dla ruchu pieszego.

Likwidacja odgałęzień linii WKD w latach 1966-1972 (poza Grodziskiem Mazowieckim dodatkowo do osiedla Włochy w 1971 roku oraz na terenie Milanówka w 1972 roku) miała na celu według założeń ówczesnych decydentów usprawnienie i unowocześnienie ruchu na zasadniczych relacjach do Grodziska Mazowieckiego i Milanówka. Zrezygnowano z dowożenia pasażerów pociągami WKD w miejsca, do których docierała tzw. „duża” kolej czy do których znacznie wygodniej mogły dojechać autobusy komunikacji miejskiej.

Zobacz galerię zdjęć ze spaceru oraz materiały związane:

Maskotka dla WKD

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. dziękuje wszystkim, którzy wzięli udział w ankiecie internetowej pn. „Maskotka dla WKD”. Zainteresowanie naszą akcją było bardzo duże. W ankiecie wzięło udział 730 osób. Zaproponowane zostało liczne grono zwierzątek, jednak największą liczbę głosów zdobyła wiewiórka - zwinna i szybka jak wukadka.

Prototyp maskotki WKD został już opracowany. W chwili obecnej trwają jeszcze drobne prace kosmetyczne nad ostatecznym wyglądem naszej wiewiórki.

 wiewiorka

Po dostarczeniu do siedziby Spółki do Grodziska Mazowieckiego wykonanych maskotek, nasze sympatyczne wiewiórki trafią do 5 osób wylosowanych spośród biorących udział w zabawie pn. „Maskotka dla WKD”.

Wiewiórka będzie stanowić dodatkowy, przyjazny element umożliwiający promocję i identyfikację kolejki WKD. Będzie nam ona towarzyszyć w różnego rodzaju wydarzeniach i kampaniach organizowanych lub współorganizowanych przez Spółkę.

Mamy nadzieję, że polubicie Państwo naszą wiewiórkę!

Utrudnienia na linii WKD w dniu 05.12.2018 (ZAKOŃCZONE)

 AKTUALIZACJA GODZ. 10:00

Przywrócono rozkładową organizację ruchu pociągów.


 AKTUALIZACJA GODZ. 9:40

Od około godziny 9:35 rozpoczęto przywracanie rozkładowej organizacji ruchu pociągów. Mogą występować opóźnienia pociągów do 10 minut.


 AKTUALIZACJA GODZ. 9:15

Pociąg nr 111 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (8:20) - Grodzisk Mazowiecki Radońska (9:15) odwołany na odcinku Podkowa Leśna Główna - Grodzisk Mazowiecki Radońska. W planie jedzie pociąg nr 113 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (8:30) - Grodzisk Mazowiecki Radońska (9:30).


 AKTUALIZACJA GODZ. 8:55

Pociąg nr 115 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (9:00) - Grodzisk Mazowiecki Radońska (10:00) zostaje odwołany na całej relacji.


 AKTUALIZACJA GODZ. 8:50

Pociąg nr 312 w relacji Podkowa Lesna Główna (8:35) - Warszawa Sródmiescie WKD (9:16) odjedzie z opóźnieniem ok. 30 minut.


 AKTUALIZACJA GODZ. 8:45

Ok. godz. 8:40 uszkodzony skład został sciągnięty do stacji Podkowa Lesna Główna. Pociąg nr 109 kontynuuje przejazd w kierunku stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska z opóźnieniem ok. 40 minut.


 AKTUALIZACJA GODZ. 8:30

Pociąg nr 310 w relacji Podkowa Lesna Główna (8:25) - Warszawa Sródmiescie WKD (9:06) odjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut.

Pociąg nr 308 w relacji Podkowa Lesna Główna (8:05) - Warszawa Sródmiescie WKD (8:46) zostaje odwołany na odcinku Podkowa Lesna Główna - Komorów. Odjazd ze stacji Komorów ok. godz. 8:50.


 AKTUALIZACJA GODZ. 8:15

Pociąg nr 128 w relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska (8:31) - Warszawa Sródmiescie WKD (9:26) będzie opóźniony ok. 15 minut na odjeździe ze stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska. Opóźnienie jest związane z koniecznoscią przejazdu opóźnionego ok. 25 minut pociągu nr 109 w relacji Warszawa Sródmiescie WKD (7:20) - Grodzisk Mazowiecki Radońska (8:15), jadącym bezposrednio za sciąganym do stacji Podkowa Lesna Główna uszkodzonym składem. Szacowany czas przejazdu pociągu nr 109 przez jednotorowy szlak Podkowa Lesna Główna - Grodzisk Mazowiecki Radońska w godz. 8:30-8:45.


 AKTUALIZACJA GODZ. 8:10

Pociąg nr 321 w relacji Warszawa Sródmiescie WKD (8:40) - Podkowa Lesna Główna (9:21) zostaje odwołany.


 AKTUALIZACJA GODZ. 8:00

Uszkodzony skład zostanie sciągnięty do stacji Podkowa Lesna Główna.


 AKTUALIZACJA GODZ. 7:55

Pociąg nr 308 w relacji Podkowa Lesna Główna (8:05) - Warszawa Srodmiescie WKD (8:46) zostaje odwołany na całej relacji.


AKTUALIZACJA GODZ. 7:52

Ok. godz. 7:50 rozpoczęto sciąganie uszkodzonego składu z przystanku Warszawa Salomea do stacji Komorów. Pociągi oczekujące za uszkodzonym składem kontynuują przejazd w kierunku Podkowy Lesnej i Grodziska Mazowieckiego z opóźnieniem ok. 20 minut.


 AKTUALIZACJA GODZ. 7:45

Pociąg nr 306 w relacji Podkowa Lesna Główna (7:45) - Warszawa Sródmiescie WKD (8:26) zostaje odwołany.


 

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w związku z awarią składu na przystanku Warszawa Salomea obsługującego pociąg nr 307 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (odj. 6:55) - Podkowa Leśna Główna (przyj. 7:36) mogą wystąpić opóźnienia do 15 minut w kierunku Podkowy Leśnej i Grodziska Mazowieckiego.

Skład zostanie awaryjnie ściągnięty do stacji Komorów. Kurs pociągu nr 307 na odcinku Warszawa Salomea (7:08) - Podkowa Leśna Główna (7:36) zostaje odwołany.

Za wszelkie utrudnienia w podróżowaniu serdecznie przepraszamy.

AUDYT NADZORU

Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością informuje iż, w dniach 29 i 30.11.2018 r. został przeprowadzony audyt nadzoru w Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o. W trakcie audytu nie wykazano żadnych nieprawidłowości w dokumentacji systemowej obowiązującej w spółce.

W związku z powyższym Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. została zarekomendowana Komitetowi Technicznemu CSQ do utrzymania certyfikatu zgodności z normą ISO 9001:2015.

Utrudnienia na linii WKD w dniu 04.12.2018 r. (ZAKOŃCZONE)

AKTUALIZACJA GODZ. 17:35

Ok. godz. 17:30 Przywrócono rozkładową organizację ruchu pociągów w kierunku Warszawy. Mogą występować opóźnienia wtórne do ok. 5 minut.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. serdecznie przeprasza za wszelkie utrudnienia w podróżowaniu wynikłe w związku z zaistniałą awarią.


AKTUALIZACJA GODZ. 17:20

Przywrócono rozkładową organizację ruchu pociągów na odjazdach ze stacji Warszawa Sródmiescie WKD w kierunku Milanówka i Grodziska Mazowieckiego. Mogą występować opóźnienia pociągów w kierunku Warszawy do ok. 10 minut.

Uwaga: opóźnienia pociągów mogą ulec zmianie.


AKTUALIZACJA GODZ. 16:10

Ok. godz. 16:05 wznowiono ruch pociągów po torze nr 1 (tor prawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego). Rozpoczęto przywracanie rozkładowej organizacji ruchu pociągów. Mogą występować opóźnienia pociągów do 20 minut.

Planowane wyprawienie pociągów w kierunku Warszawy po torze nr 2 po zjeździe pociągu w relacji Warszawa (odj. 15:35) - Grodzisk Maz. ok. godz. 16:15.


AKTUALIZACJA GODZ. 16:00

Planowane wznowienie ruchu po torze nr 1 (tor prawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego) ok. godz. 16:10 po zjeździe pociągu sieciowego do stacji Komorów.


AKTUALIZACJA GODZ. 15:50

Zakończono naprawę sieci trakcyjnej w miejscu uszkodzenia. Pociąg sieciowy rozpoczął zjazd do stacji Komorów. Po załączeniu napięcia w sieci trakcyjnej oraz zjeździe pociągu sieciowego ze szlaku tor nr 1 zostanie otwarty dla ruchu pociągów.

Jednocześnie pociąg w relacji Warszawa Śródmieście WKD (odj. 15:35) wyprawiony na szlak Warszawa - Komorów po torze nr 2, który jest dla relacji tego pociągu torem przeciwnym do zasadniczego, kontynuuje przejazd w kierunku stacji Komorów. Do czasu zjazdu tego pociągu ze szlaku Warszawa - Komorów ok. godz. 16:10 pociągi zmierzające w kierunku Warszawy będą oczekiwać przed stacją Komorów na możliwość kontynuowania jazdy.


AKTUALIZACJA GODZ. 15:35

Godz. 15:31 odjazd pociągu ze stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska w relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska - Warszawa Śródmieście WKD. Uwaga - po dojeździe do stacji Komorów w zależności od zajętości szlaku Warszawa - Komorów będzie podjęta decyzja o kontynuowaniu przejazdu w kierunku Warszawy lub skrócenia biegu pociągu.

Godz. 15:35 odjazd pociągu ze stacji Warszawa Sródmiescie WKD w relacji Warszawa Śródmieście WKD - Grodzisk Mazowiecki Radońska. Szacowany przyjazd do stacji Komorów ok. godz. 16:10.


AKTUALIZACJA GODZ. 15:00

Przewidywany czas usunięcia awarii wynosi ok 1 godziny.

Najbliższe odjazdy pociągów:

Godz. 14:57 odjazd pociągu relacji Komorów - Warszawa Śródmieście WKD

Godz. 15:16 odjazd pociągu z Grodziska Maz.

Godz. 15:30 odjazd pociągu relacji Warszawa - Grodzisk Mazowiecki


AKTUALIZACJA GODZ. 14:30

Godz. 14:20 odjechał pociąg relacji Warszawa Śródmieście WKD - Grodzisk Mazowiecki Radońska

Godz. 14:55 odjedzie pociąg relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska - Warszawa Śródmiescie WKD

Pociągi kursują pomiędzy Komorowem i Podkową Leśną Gł.


Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że ok. godz. 14:00 w rejonie przystanku osobowego Warszawa Ochota WKD doszło do obniżenia sieci trakcyjnej zawieszonej nad torem nr 1 (tor prawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego). W związku z koniecznością wykonania naprawy w miejscu uszkodzenia przez pogotowie pociągu sieciowego do odwołania zostaje wstrzymany ruch pociągów po torze nr 1 na szlaku Warszawa Śródmieście WKD - Komorów.

Do czasu zakończenia naprawy sieci trakcyjnej ruch pociągów na szlaku Warszawa Śródmieście WKD - Komorów będzie się odbywać wahadłowo w obu kierunkach wyłącznie po torze nr 2 (tor prawy w kierunku Warszawy). Częstotliwość kursowania pociągów w jednym kierunku ruchu podczas wprowadzonej organizacji ruchu wahadłowego wynosi ok. 65 minut.

Za utrudnienia w podróżowaniu serdecznie przepraszamy.

Nowa oferta dla mieszkańców Podkowy Leśnej! Bilet ,,SENIOR 65+’’ oraz bilet ,,DZIECI i MŁODZIEŻ’’ miasta Podkowa Leśna.

Warszawska Kolej Dojazdowa rozwija współpracę z lokalnymi samorządami i poszerza ofertę przewozową dla mieszkańców okolicznych osiedli. Tym razem zyskają mieszkańcy Podkowy Leśnej, którzy od 1 grudnia br. będą mogli skorzystać z nowej oferty WKD, przygotowanej we współpracy z Burmistrzem tego miasta, Panem Arturem Tusińskim.

Od dnia 1 grudnia 2018 roku wprowadzona zostaje nowa oferta przewozowa Bilet SENIOR 65+ oraz bilet DZIECI i MŁODZIEŻ dla mieszkańców miasta Podkowa Leśna – z ulgą handlową w cenie 0,00 zł. Nabycie biletu w ramach tej oferty uprawnia każdą osobę posiadającą Kartę Mieszkańca Podkowy Leśnej do jednorazowego przejazdu pociągami na linii WKD w tzw. „strefie miejskiej” na terenie miasta Podkowa Leśna, obejmującej stację i przystanki osobowe: Podkowa Leśna Zachodnia – Podkowa Leśna Główna – Podkowa Leśna Wschodnia.

Bilet w cenie 0,00 zł (nieodpłatnie) w ramach nowej oferty może nabyć każdy mieszkaniec miasta Podkowa Leśna, posiadający Kartę Mieszkańca Podkowy Leśnej. Bilet pozostaje ważny od momentu skasowania – w danym pociągu, tylko w obrębie miasta Podkowa Leśna. Bilet „SENIOR 65+ miasta Podkowa Leśna” może nabyć osoba, która ukończyła 65. rok życia i jest mieszkańcem miasta Podkowa Leśna, natomiast bilet „DZIECI i MŁODZIEŻ miasta Podkowa Leśna” mogą nabyć dzieci oraz młodzież ucząca się do 26. roku życia, które są mieszkańcami miasta Podkowa Leśna.

W dniu 30 listopada 2018 r. umowę w sprawie wprowadzenia nowej oferty przewozowej WKD dla mieszkańców miasta Podkowa Leśna podpisali: Michał Panfil – Prezes Zarządu WKD oraz Artur Tusiński – Burmistrz Miasta Podkowa Leśna.

Zawarta umowa stanowi istotny element rozbudowy oferty przewozowej WKD i wpisuje się w całokształt działań podejmowanych zarówno przez przewoźnika, jak i lokalne władze samorządowe, na rzecz rozwoju transportu zbiorowego na terenie aglomeracji warszawskiej. Warto przypomnieć, że od 1 lipca br. obowiązuje porozumienie o podobnym charakterze dla mieszkańców miasta Pruszkowa – powiedział Michał Panfil, Prezes Zarządu WKD.

Dążymy do wzrostu konkurencyjności kolei względem transportu indywidualnego, mając na uwadze zachęcenie mieszkańców Podkowy Leśnej do odbywania jak największej liczby podróży z wykorzystaniem pociągów WKD – także na krótkich relacjach wewnątrzmiejskich – podkreślił Artur Tusiński, Burmistrz miasta Podkowa Leśna.

Umowa została zawarta na okres 4 lat z możliwością przedłużenia.

Wdrażane działanie w szerszym ujęciu stanowi kolejny etap kompleksowej modernizacji systemu komunikacji transportu szynowego, stanowiącej jeden z kluczowych elementów Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego.

Bilety w ramach nowej oferty w początkowym okresie będą dostępne jedynie w kasach biletowych WKD. Przypominamy, że dokumentem uprawniającym do nabycia biletu „SENIOR 65+ miasta Podkowa Leśna” lub „DZIECI i MŁODZIEŻ miasta Podkowa Leśna” jest Karta Mieszkańca Podkowa Leśna.

Rozkład jazdy ważny od dnia 09.12.2018 r.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że od dnia 09.12.2018 r. (sezon 2018/2019) będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy pociągów. W odniesieniu do rozkładu jazdy pociągów obowiązującego od dnia 10.12.2017 r. (sezon 2017/2018) wprowadzone zostały następujące modyfikacje:

1. uruchomienie 4 dodatkowych pociągów kursujących w dni powszednie:

  • nr 148 relacji: Grodzisk Maz. Radońska odj. 15:46 - Warszawa Śródmieście WKD przyj. 16:46
  • nr 371 relacji: Warszawa Śródmieście WKD odj. 17:00 – Podkowa Leśna Główna przyj. 17:41
  • nr 376 relacji: Podkowa Leśna Główna odj. 18:30 – Warszawa Śródmieście przyj. 19:11
  • nr 147 relacji: Warszawa Śródmieście WKD odj. 19:40 – Grodzisk Maz. Radońska przyj. 20:35

2. zmiana godzin odjazdów 9 pociągów ze stacji początkowych:

  • nr 360: Podkowa Leśna Główna (odj. 16:25) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 17:06): +20 min. dla dotychczasowego poc. nr 358, w planie którego pojedzie nowy poc. nr 148 z Grodziska Maz.; dotychczasowy poc. nr 358 otrzymuje oznaczenie poc. nr 360 uruchamianego w planie sobót, niedziel
    i świąt
  • nr 362: Podkowa Leśna Główna (odj. 16:35) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 17:16): +5 min
  • nr 373: Warszawa Śródmieście WKD (odj. 17:10) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 17:51): +5 min
  • nr 378: Podkowa Leśna Główna (odj. 18:45) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 19:26): +10 min
  • nr 387: Warszawa Śródmieście WKD (odj. 19:30) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 20:11): -5 min
  • nr 164: Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 19:36) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 20:31): -5 min
  • nr 390: Podkowa Leśna Główna (odj. 20:35) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 21:16): +5 min
  • nr 168: Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 20:36) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 21:31): +5 min dla dotychczasowego poc. nr 164, który otrzymuje nowe oznaczenie jako poc. nr 168
  • nr 392: Podkowa Leśna Główna (odj. 21:05) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 21:46): +5 min

3. uzupełnienie w dni powszednie w godzinach wieczornych oferty przewozowej w relacji z Warszawy do Milanówka poprzez uruchomienie pociągu:

  • nr 265: Warszawa Śródmieście WKD (odj. 22:35) – Milanówek Grudów (przyj. 23:23), który zastępuje zlikwidowany kurs w relacji Warszawa Śródmieście WKD (odj. 22:35) – Grodzisk Mazowiecki Radońska (przyj. 23:30)
  • nr 2206 relacji: Milanówek Grudów odj. 23:43 – Podkowa Leśna Główna przyj. 23:50
  • nr 2205 relacji: Podkowa Leśna Główna odj. 00:16 – Grodzisk Maz. Radońska przyj. 00:25

Ponadto dodatkowo w następujące dni:

  • 24.12.2018 r. (poniedziałek)
  • 02.05.2019 r. (czwartek)
  • 24.12.2019 r. (wtorek)

pociągi WKD będą kursowały wg organizacji ruchu, jak w soboty, niedziele i święta.

 Rozkład jazdy ważny od dnia 09.12.2018 r.