Od 15 grudnia br. zacznie obowiązywać roczny rozkład jazdy pociągów WKD 2019/2020. Szczegóły w AKTUALNOŚCIACH.

Pierwsze miejsce dla WKD w zestawieniu punktualności w kolejowych przewozach pasażerskich w II kwartale 2019 roku

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że według najnowszych danych opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego, w II kwartale 2019 roku była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim w kraju, uzyskując bardzo wysoki wskaźnik punktualności na poziomie 99,68%. Na drugim miejscu uplasowała się spółka PKP SKM w Trójmieście z wynikiem 98,63%, natomiast na trzecim miejscu – przedsiębiorstwo Usedomer Baderbahn z wynikiem 97,27%. Szczegółowe dane zawarto w poniższej tabeli.

Tabela: Punktualność przewozów pasażerskich w II kwartale 2019 roku

 

Nazwa przewoźnika

II kwartał 2019

1.

Warszawska Kolej Dojazdowa

99,68 %

2.

PKP SKM w Trójmieście

98,63 %

3.

Usedomer Baderbahn

97,27 %

4.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

96,30 %

5.

Arriva RP

95,52 %

6.

Koleje Wielkopolskie

95,15 %

7.

Koleje Małopolskie

94,15 %

8.

Szybka Kolej Miejska w Warszawie

93,70 %

9.

Koleje Dolnośląskie

93,68 %

10.

Przewozy Regionalne

93,09 %

11.

Koleje Mazowieckie

92,32 %

12.

Koleje Śląskie

91,83 %

13.

SKPL Cargo

91,34 %

14.

Leo Express Global

90,74 %

15.

PKP Intercity

81,42 %

 

OGÓŁEM

93,65 %

Źródło: www.utk.gov.pl

Zobacz graficzne odwzorowanie punktualności przewozów pasażerskich w II kwartale 2019 r.:

Osiągnięty w ciągu II kwartału 2019 r. przez Spółkę WKD bardzo wysoki wskaźnik punktualności pociągów w ramach realizowanych usług przewozowych, będący zarazem najlepszym wynikiem w porównaniu do innych operatorów, został wypracowany dzięki następującym uwarunkowaniom:

  1. Połączenie funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury kolejowej, skracające ścieżkę decyzyjną oraz umożliwiające szybką reakcję i podjęcie działań interwencyjnych w przypadku zaistnienia zdarzeń awaryjnych i losowych – zarówno po stronie użytkowanego taboru, jak i eksploatowanej infrastruktury kolejowej.
  2. Niska usterkowość eksploatowanego taboru kolejowego oraz elementów infrastruktury kolejowej, za którymi stoi posiadanie własnych zapleczy utrzymaniowych, z odpowiednio wykwalifikowanym personelem oraz przy ograniczonym do minimum zlecaniu usług do realizacji przez podmioty zewnętrzne.
  3. Bardzo wysoka efektywność procesu zarządzania poszczególnymi elementami infrastruktury kolejowej, przy wykorzystaniu optymalnych zasobów materiałowych i kadrowych, na którą składają się:
    1. droga kolejowa i obiekty inżynieryjne;
    2. urządzenia zasilania elektroenergetycznego;
    3. sieć trakcyjna;
    4. urządzenia sterowania ruchem kolejowym;
    5. urządzenia zabezpieczenia przejazdów kolejowych;
    6. urządzenia telekomunikacji i systemów transmisji danych.
  4. Oferta przewozowa WKD skonstruowana na bazie cyklicznego rozkładu jazdy, charakteryzującego się wyprawianiem pociągów w poszczególnych relacjach w równych taktach oraz powtarzalnych przedziałach czasowych po upływie każdej godziny, co pozwala na zapewnienie niezbędnych rezerw oraz niską podatność na zakłócenia i opóźnienia.