Zaproszenie do ankiety

„Wukadka” liderem punktualności w kolejowych przewozach pasażerskich w IV kwartale 2018 roku oraz w całym 2018 roku

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że według danych opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego, w IV kwartale 2018 r. była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim w kraju, uzyskując bardzo wysoki wskaźnik punktualności na poziomie 99,29%. Na drugim miejscu uplasowała się spółka UBB GMBH z wynikiem 98,01%, zaś na trzecim miejscu – spółka PKP SKM w Trójmieście z wynikiem 97,46% (źródło: UTK - zobacz dane opublikowane przez Urząd Transportu Kolejowego). Szczegółowe dane zawarto w Tabeli nr 1.

Tabela 1: Punktualność przewozów pasażerskich w IV kwartale 2018 r.

 

Nazwa przewoźnika

IV kwartał

1.

Warszawska Kolej Dojazdowa

99,29%

2.

UBB GMBH

98,01%

3.

PKP SKM w Trójmieście

97,46%

4.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

94,04%

5.

Arriva RP

93,82%

6.

Szybka Kolej Miejska w Warszawie

89,57%

7.

Koleje Wielkopolskie

89,24%

8.

Przewozy Regionalne

88,59%

9.

Koleje Śląskie

88,04%

10.

Koleje Mazowieckie

87,38%

11.

Koleje Dolnośląskie

84,41%

12.

Koleje Małopolskie

81,29%

13.

SKPL Cargo

78,20%

14.

PKP Intercity

72,53%

15.

LEO Express

69,23%

 

OGÓŁEM

88,48%

Źródło: www.utk.gov.pl

Zobacz graficzne odwzorowanie punktualności przewozów pasażerskich w IV kwartale 2018 r.:

Rozpatrując uśredniony poziom wskaźnika punktualności w skali całego 2018 r. na podstawie danych dla poszczególnych kwartałów, Warszawska Kolej Dojazdowa również okazała się przewoźnikiem najpunktualniejszym w kraju, osiągając poziom 99,46%. Szczegółowe dane w tym zakresie zawarto w Tabeli nr 2.

Tabela 2: Punktualność przewozów pasażerskich w 2018 r.

 

Nazwa przewoźnika

I kwartał

II kwartał

III kwartał

IV kwartał

2018 rok

1.

Warszawska Kolej Dojazdowa

99,65%

99,41%

99,48%

99,29%

99,46%

2.

PKP SKM w Trójmieście

98,26%

98,18%

97,98%

97,46%

97,97%

3.

UBB GMBH

98,71%

97,63%

95,99%

98,01%

97,59%

4.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

96,79%

95,19%

95,19%

94,04%

95,30%

5.

Arriva RP

93,95%

93,40%

91,90%

93,82%

93,27%

6.

Szybka Kolej Miejska w Warszawie

94,64%

90,80%

89,62%

89,57%

91,16%

7.

Koleje Śląskie

90,76%

88,27%

88,57%

88,04%

88,91%

8.

Przewozy Regionalne

89,76%

88,75%

87,31%

88,59%

88,60%

9.

Koleje Mazowieckie

91,45%

87,69%

86,71%

87,38%

88,31%

10.

Koleje Wielkopolskie

89,02%

86,56%

86,75%

89,24%

87,89%

11.

Koleje Dolnośląskie

87,77%

80,94%

85,23%

84,41%

84,59%

12.

SKPL Cargo

94,68%

87,53%

77,07%

78,20%

84,37%

13.

Koleje Małopolskie

73,44%

84,04%

78,75%

81,29%

79,38%

14.

LEO Express

-

-

79,07%

69,23%

74,15%

15.

PKP Intercity

74,52%

68,20%

66,68%

72,53%

70,48%

 

OGÓŁEM

90,14%

88,21%

87,42%

88,48%

88,56%

Źródło: opracowanie WKD na podstawie: www.utk.gov.pl

Zobacz graficzne odwzorowanie punktualności przewozów pasażerskich za 12 miesięcy 2018 r.:

Osiągnięty w ciągu IV kwartału 2018 r., jak również w ciągu całego 2018 r. bardzo wysoki wskaźnik punktualności pociągów w ramach realizowanych usług przewozowych w porównaniu z innymi operatorami, Spółka mogła osiągnąć dzięki następującym uwarunkowaniom:

  1. Połączenie funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury kolejowej, skracające ścieżkę decyzyjną oraz umożliwiające szybką reakcję i podjęcie działań interwencyjnych w przypadku zaistnienia zdarzeń awaryjnych i losowych – zarówno po stronie użytkowanego taboru, jak i eksploatowanej infrastruktury kolejowej.
  2. Niska usterkowość eksploatowanego taboru kolejowego oraz elementów infrastruktury kolejowej, za czym stoi posiadanie własnych zapleczy utrzymaniowych, z odpowiednio wykwalifikowanym personelem oraz przy ograniczonym do minimum zlecaniu usług do realizacji przez podmioty zewnętrzne.
  3. Bardzo wysoka efektywność procesu zarządzania poszczególnymi elementami infrastruktury kolejowej, przy wykorzystaniu optymalnych zasobów materiałowych i kadrowych, na którą składają się:
    1. droga kolejowa i obiekty inżynieryjne;
    2. urządzenia zasilania elektroenergetycznego;
    3. sieć trakcyjna;
    4. urządzenia sterowania ruchem kolejowym;
    5. urządzenia zabezpieczenia przejazdów kolejowych;
    6. urządzenia telekomunikacji i systemów transmisji danych.
  4. Oferta przewozowa WKD skonstruowana na bazie cyklicznego rozkładu jazdy, charakteryzującego się wyprawianiem pociągów w poszczególnych relacjach w równych taktach oraz powtarzalnych przedziałach czasowych po upływie każdej godziny, co pozwala na zapewnienie niezbędnych rezerw oraz niską podatność na zakłócenia i opóźnienia.